2024 m. spalio mėn. 18 d. Palangos sanatorinės mokyklos priešmokyklinio amžiaus ugdytiniai dalyvavo edukaciniame užsiėmime „Emocijų spalvos rudenį“. Užsiėmimo pradžioje vaikai, analizuodami vaizdinę medžiagą, įvardijo kitų žmonių emocines reakcijas; samprotavo, kodėl žmonės jaučia vieną ar kitą emocinę reakciją; pažymėjo, kurios emocijos yra malonios, nemalonios ir visas emocijas susiejo su spalvomis. Raudoną spalvą vaikai įvardijo kaip pykčio, jaudulio spalvą; mėlyną – liūdesio, nusivylimo, ilgesio. Oranžinė ir geltona spalvos vaikams priminė saulę, kuri simbolizuoja šilumą, laimę, džiaugsmingas dienas prie jūros. Ruda spalva – tai nusiraminimo, ramybės spalva. Žalia spalva vaikams asocijavosi su gamta, smalsumu, nuostaba, tyrinėjimu. Kalbėdami apie jausmus ir emocines reakcijas vaikai samprotavo, kad jausdami skirtingas emocijas mes elgiamės skirtingai. Todėl, norėdami sukurti ir išlaikyti draugiškus tarpusavio santykius, turime nuolat kaupti ir tobulinti emocijų atpažinimo, supratimo, reguliavimo patirtis.
Tęsdami emocijų pažinimo kelionę vaikai turėjo įvardyti, kaip jie jaučiasi čia ir dabar, ir pasakyti, kodėl taip jaučiasi. Šią užduotį vaikai atliko pasirinkdami vieną kortelę, kuri atspindi jų emociją. Korteles vaikai pasirinko labai greitai ir noriai dalijosi patyrimu, mintimis, įžvalgomis apie savo emocijas. Išsiaiškinome, kad kartais mūsų emocinis pasaulis priklauso net tik nuo mūsų pačių, bet ir nuo aplinkybių, kurių kartais mes negalime pakeisti.
Užsiėmimo eigoje vaikai atliko grupinę užduotį – piešė grupės emocijų paveikslą. Mažieji Palangos sanatorinės mokyklos ugdytiniai noriai įsitraukė į kūrybinę veiklą, drąsiai išreiškė savo kūrybinius sumanymus, mokėsi vieni su kitais ir iš kitų. Labai nustebino vaikų gebėjimas pristatyti savo darbus grupės draugams ir draugėms. Vaikai smulkiai paaiškino, ką reiškia kiekviena jų piešinio detalė. Vienos grupės mergaitė savo grupės darbą apibendrino žodžiais: „Nupiešėme daug širdelių, nes gyvenimas yra nuostabus“.
Džiaugiamės, kad vaikai užsiėmimo metu labai aktyviai įsitraukė į individualias ir grupines veiklas. Na, o apibendrinant reikia paminėti, kad emocijos mūsų gyvenime yra labai svarbios, visi jausmai, emocinės reakcijos yra geros, tačiau kai kurios emocijos yra malonios, kai kurios nemalonios. Todėl ugdytojai turėtų ypatingą dėmesį skirti vaikų emocinio intelekto ugdymui įgalindami vaikus kalbėti apie įvairias emocijas, jausmus, padėdami juos atpažinti, įvardyti ir tinkamais būdais išreikšti.
Erika Dirmeikė,
Palangos sanatorinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo vyr. mokytoja